Lysnatta

Förberedelserna började redan förra måndagen med inköpslistor mm inför "årets händelse" i vår lilla by.
 
Det här är flytande ljuslyktor och ger ett magiskt intryck på vattnet när det börjar skymma.
 
Hemifrån plockar både jag och vännen Madeleine med oss så många ljuslyktor som möjligt för att skapa en mysig känsla.
Saltfläsk ska skivas, tärnad och stekas till kolbullarna.
 
Här träffas vi på Bystugan tidig lördag eftermiddag för att fixa kolbullesmeten, förbereda toast och koka kaffe mm, det ligger mycket fix bakom varje arrangemang vi gör och alla ställer upp ideellt.
 
Vi hade tur med vädret då det under hela dagen stormade och det var många varningar på radion att folk skulle hålla sig inne.
Men vi som sagt tur, det mojnade och solen tittade fram så det gick som lite lättare att ställa ut alla 100 tals ljuskällor.
 
Här är allt fixat för kolbulle o toast.
 
 Det kom mycket folk som sa hej då till sommaren och välkomnar hösten, för det är det Lysnatta är enligt den finska traditionen 😊
 
 
 
Det blev en lång dag men härlig för det är kul att ordna saker när vi får sån härlig feedback.
Nu är det måndag och kroppen min är sliten så det en lugn start på veckan för mig, får väl ägna mig åt handarbete av något slag.
Kram till Er alla❤
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0