Med smak av Jämtland!

I lördags var vi bjudna på middag och jag tycker som alltid att det är kul att få göra "gå-bort-presenten"
Köpte en skål och fyllde den med fröknäcke som jag själv bakat, tycker att det är kul och vet att det är uppskattat att ge bort något som man gjort själv och jag lovar det gick hem hos värdinnan!
 
 
 
Middagen vi bjöds på var det godaste vi har ätit på bra länge och jag lovar den platsar på vilken stjärnkrog som helst!
 
Förrätt
Kantarellsoppa
 
Varmrätt
Ripa
 
Efterrätt
Hjortronpaj
 
 
Att sen veta att värdinnan har själv plockat svampen och bären och att fågel har fångats av värden, ja´ vad säger man....kan inte kännas mer äkta, genuint och jämtländskt!!
 
Efter en underbar kväll så var det underbart att få vakna till sol och blå himmel, ångrar inte en dag att vi tog klivet till flytt!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0