Det går bra nu!

Klockan ringde 04:00, hör ju inte till vanligheten och det är tur det. Men det gäller att planera extra noga när man skall in till sjukhuset för undersökning, restider mm.
 
Frukost redan kl. 04:20 då jag måste vara fastande från kl. 05 då jag ska göra en gastroskopi.
 
Väntar in taxin men jag känner ju inte samma iver som igår att få komma iväg men men detta måste göras så det är bara att gilla läget.
 
Stapplade in på mottagningen vid 9.30 och började känna av vätskebristen. Hade inte tid förrän kl.11 så jag förstod att det skulle bli en extra lång och jobbig väntan då även huvudvärken började ge sig till känna. Att vara GBP opade och utan mat och dryck i 6 timmar känns kan jag säga!!
Men så möts av en otroligt förstående sköterska och erbjuder mig en säng så jag kan vila.....vila.....jag somnade!
Jag frågar lite vänligt att OM ni får en lucka innan 11 så tänk på mig! Åh mycket riktigt hon tänkte på mig och var klar med undersökning och provtagning innan kl.11 😁
 
Sitter och tittar på folk utanför Apoteket, så här mycket folk har jag inte sett på en vecka som jag såg på 30 min 😁
För längre behövde jag inte vänta på bonusdottern så vi kunde ta en fika och surra lite.
 
Sitter och väntar på att klockan ska bli två för då är det hemfärd för min del. Alltså, vilken apparat det här med sjuktaxi är och vilka koordinatorer det måste vara för vi var 50 personer som skulle skickas i väg just vid två!
 
Längtar hem nu!
 
Trött sliten och tagen av undersökningen men det bästa är att jag fick ett otroligt bemötande och ett fantastiskt team av läkare och sköterskor. Läkaren var intresserad av min historia och hon blev förskräckt över att jag I N T E hade fått bättre hjälp sen jag flyttade till Östersund!
Hon lyssnade och skickade mig på provtagning för värdena mina var dåliga sen operationen och hon blev förvånad över att ingen hade kallat mig. Äntligen någon som lyssnar och förstår att jag mår för jävligt och har ett helvete som får kramp i tarmarna
V A R J E dag och jag blir lika rädd varje gång för jag oroar mig för att det kan sluta i tarmvred!!
Summerar dagen med den blev bra, undersökningen gick smidigt och hon var skicklig (har säkert gjort 10 gastroskopi så jag har erfarenhet säg), det känns som det går bra nu, jag vill att det vänder nu och att jag får en ordentlig undersökning och att man kommer till en lösning!
Kommer sova gott i natt 😊
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0