Mysig helg

I torsdags var det premiär för surströmmingen och jag har som aldrig har gillat den och trots att mamma kommer från Piteå och vi är uppväxta med surströmmingsfester när vi hälsade på under sommarloven 😊
Men sent ska syndaren vakna, för två år sen åt jag min första klämma och långt från den sista 😉
 
Dessa burkar är tillverkade i väldigt få ex och ack så god. Den absolut godaste ever, tur jag har en mamma som bor väldigt nära Grisslehamn och förser oss med dessa 😊
 
I fredags hade vi surströmmingsfest i Bystugan för både stora och små. Fanns såklart alternativ mat till dom små ☺
 
Långbordsdukning till 44 personer.
 
Nu skulle min moster och morbror se mig äta en klämma.
 
Väl hemma så var det mörkt och lite magiskt sken och kallt.
 
Lördagen bjöd inte på strålande sol men tillräckligt varmt för att sitta på farstukvisten och sticka.
 
Till middag blev det en av Pärs fångade öringar och som vanligt blev det så gott!
 
Blev ett spontan häng på vänners brygga.
 
Åh allt som ofta så bjuder Handsjön på magisk utsikt.
 
Nu ska jag försöka att ha en riktigt  bra vecka och bara tänka positivt tankar hur illa värken än är!!
Ha en bra vecka vänner ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0