Hemma hos mamma

 I förra veckan får vi ner till mamma min som bor i underbara Roslagen. Jag oroade mig lite för den långa bilresan, bet ihop för jag ville verkligen hem, hem till mamma❤

 Jag gjorde mig hemmastadd i baksätet så jag kunde sträcka och röra mer på bena.
 
 Hade sett till att ha sysselsättning så tiden skulle gå fortare samt att jag ficka fokusera på något annat än den ständiga värken. Hann bli ett gäng Paracord nyckelringar ☺
 
 Resan gick bättre än jag vågade tro och vi gjorde bara ett stopp och det var för Pärs skull i Bollnäs så han fick shoppa på Biltema 😉
Åh mamma va gullig och serverade mig ett glad gott och kallt rosé och Pär vi fick självklart en öl.
Kan säga att jag njöt dubbelt....att få träffa mamma och sitta på min favorit plats och bara njuta för här känner jag mig hemma ❤
 
 Fick denna fina Guess väska i skinn av mamma, hon köpte den när hon hälsade på min bror som numera bor i New Jersey.
Så överraskad och så glad!
 
 Hos mamma blir det alltid gott vin!
 
 Första middagen blev en fläskfilégratäng med bacon och det smakar ju extra gott när man kan sitta ute.
 
 Mamma har alltid sagt "När du kommer ner måste vi åka till Eblad, du kommer älska butiken"
 
 Ojojoj så rätt hon hade vilka fina smycken, helt i min smak, och vilka outlet priser.
 
 
Kom ju såklart inte ut ur butiken utan en påse 😁
Älskar ringar - men väntar fortfarande på EN speciell ring 😉
 
Efter ett par stopp och både jag och mamma shoppat, jag smycken och mamma nya trädgårdsmöbler så tyckte hon att vi behövde svalka oss.
 
Anledningen till att vi åkte till mamma få vi gjorde var för att min bror är hemma i Sverige och det är ett år sen jag fick träffa honom över en lunch i Norrtälje.
Men han hann som inte mer än komma fram säga hej och kramas förrän hans USA-telefon började ringa för då var det ju som morgon där.
 
Lördag morgon och mamma har satt både Magnus och Pär i arbete - listan lång.  Men det är klart att hon ska passa på när dom båda är på plats!
 
Det blev en kalas härlig kräftmiddag där allt smakade bra, mycket skratt och även lite tårar då pappa fortfarande är så saknad❤
 
Den här hjärtstenen hittade jag på shoppingrundan på fredag och den kommer bli min alldeles speciell lyckosten då jag hittade den hos mamma och då bror min är på besök och självklart är mitt ❤ alltid med en stora kärlek och bästa vän - Pär!!!
 
Tack älskade mamma för dagarna hos dig med så mycket god mat och dryck och all värme och kärlek du ger oss ❤❤
 
ST-doktor
2016-08-10 @ 21:58:36
URL: http://https://stdoktor.wordpress.com/

Hälsa brodern med familj. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0