Dom säger........

"Bit ihop, du måste kämpa" - men hur fan ska jag orka med detta helvete som kommer pågå till nästa operation i vänster knät!!??!!
Inte nog med att en operation av en ny knäled är i sig ett stort ingrepp med upptill 12 månaders rehab.
 
För två veckor sen gick menisken sönder i vänster knät och gör nåt så jävulskt ont när bitarna låser knät och jag med "våld" måste bryta loss det så jag kan gå igen.
Vet inte om nån kan förstå hur det känns att inte kunna stödja på nåt av bena?!?
Så jag måste bita ihop och ha det så här till höger är starkare och det är dags för en protes i vänster, för dom går inte in innan för att ta bort den trasiga menisken 😣
 
Men ni ska inte tro att problemen/värken stoppar där, nej nej långt därifrån!!
* Höfterna tar stryk och jag redan artros i ena.
* Ont i hela ryggen då jag spänner mig mycket för att "inte ramla"
* Axlarna tar stryk av kryckgången.
* Händerna oj och aj även dom har ju artros sen tidigare och jag tror inte jag behöver skriva om hur dom känns av kryckorna 24 7!
* Åh till sist men inte minst magen som är och alltid kommer vara ett problem stor problem då det har blivit kroniska problem pga alla operationer i buken och tarmvreden. 
 
Men visst det kunde väl ha varit värre och jag försöker verkligen tänka positivt varje dag, men det är svårt och jag dyker rejält vissa dagar och vill bara kasta in handduken då jag tänker på att detta kommer pågå i två år samt för alltid!
 
Vaknaden 05:15 av Pärs klocka. Låg länge och fundera om jag skulle gå upp eller somna om. Blev ingetdera låg kvar men låg och funderade på hur jag kan göra för att få en okej dag.
 
Började dagen med smärtstillande och lite andra medikament som min kropp behöver. 
 
Så skönt att det är vardag igen för då är kaffe klart när jag går upp, tack älskling ❤
 
Sjukgymnasten för knät säger "du får ej röra på dig så mycket som du gjort, du får ej vara ute på gården och plocka, du måste vila mer, du anstränger knäna för mycket".
Hmmm ja men det borde ju inte vara ett problem tänker säkert många  M E N om jag gör det får jag ett annat problem nämligen magen.
Magläkare säger "du måste röra dig och hålla igång annars riskerar du tarmvred" - jamen alltså....moment 22 så det heter duga !!!!
 
Benet är allt som ofta i högläge för att få ner svullnaden och självklart måste jag ha nån sysselsättning för att "slå bort värken".
 
Nyttigare mat from idag, går tillbaka till FODMAP då magen är i lika dåligt skick som knäna.
 
Träna ska jag göra 2ggr /dag, så det är bara på't igen och trycka undan värken för ett tag. 
 
Åh när träningarna är klara för dagen är knäna svullna så då åker en påse frysta ärtor fram som kyler bra.
 
Tittade ut genom fönstret i vardagsrummet och såg stora fina bär och blev som sugen på solvarma vildhallon!
Nu ska jag förbereda lite middag då Pär är hemma snart och sen ska jag försöka lura ut honom och hjälpa mig att plocka hallon 😊
 
Skönt att skriva av sig lite och så kanske fler förstår varför jag inte alltid orkar höra av mig och vara social även fast jag inget annat vill. Men det ska bli böttre en vacker dag , mycket bättre ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0