"Reklamation"

 
Det är inte ofta jag blir arg på personer inom vården men igår brann det för mig!
Men när du får höra ord som "vi har ingen betalningsskyldighet för dig", ja´ då känner jag mig som en reklamation som ingen vill ta ansvar för utan bara kastar runt mig mellan olika instanser.
Det är inte en fördel att blir sjuk i ett län och dom inte får en frisk och så flyttar på det och tillhör då ett nytt landsting per automatik, kan säga att det ibland känns som en heltidssysselsättning att vara sjuk.
 
Min pappa lärde mig att L Y S S N A är en otroligt viktig egenskap och det har jag gjort sen det gick in i mitt hjärnkontor, men varför gör inte människor det som jobbar inom vården?!
Återigen när jag söker vård/hjälp så krävs det mer än 10 samtal fram och tillbaka till dom olika sjukhusen och avdelningar och alla ger mig olika svar,. Jag blir inte bara arg jag blir gråhårig på kuppen samt att det tar så mycket kraft och energi av mig. Fattar inte att man måste ha så  mycket kraft för att vara sjuk, för om jag inte hade haft det och att skallen fortfarande funkar ja´ då vet i fasen hur jag hade haft det idag.
 
Alla säger till mig att jag är stark och ser så pigg och fräsch ut trots det jag går igenom men jag kan lugna er alla att gårdagen var den sämsta på länge med mycket värk, uppgivenhet och tårar. Måste som bryta ihop för att orka resa mig och ta en ny fight, så idag är det jag som laddar om för att gå ronden med bl.a Östersunds Sjukhus och om orken finns kvar så blir det även med Ersta.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0