Känner mig lycklig!

När jag blev sjukskriven i november i fjol så trodde jag aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle vara sjukskriven så länge som det nu har blivit, 11 månader, samt fyra tarmvred där utgången har blivit tre operationer.
Det har varit många gånger som jag har känt för att ge upp, sluta fightas för att få hjälp av sjukvården, gråtit floder, varit sur och tvär hemma då jag tycker att det är så fruktansvärt jobbigt att aldrig få känna sig frisk och stark.
Jag kanske aldrig blir helt återställd, det står som skrivit i stjärnorna.
 
Trots alla mina problem med hälsan så känner jag en sån LYCKA inom mig och det är för att jag ska börja att arbetsträna! Japp ni läste rätt, arbetsträna....fatta få ställa väckarklockan, göra sig i ordning på morgonen med ett mål för dagen, få träffa människor, vara social, få sätta igång och vara kreativ igen, känna att man tillför något för andra!
Så nu är det jag som längtar till fredag då det är första dagen "på jobbet" och hoppas så att kroppen min kommer hålla. Visst mycket beror på mig själv, jag har lovat mig själv och Pär att jag kommer ta det extremt lungt i början och vara lyssna på signalerna som kroppen ger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0