Skogspromenad

Det gäller att passa på och vara ute på förmiddagen då solen visar sig från sin bästa sida och man verkligen känner hur man blir boostad med härlig eneri, ja´ det är så för mig i alla fall ! 
 
 
 
Började min promenad med att pynta lite i granen vid vår bro.
 
 
 
Här rinner Trollbäcken ut mot solen i Trollöga där isen nu har lagt sig.
Åt andra hållet finns Trollsjön, jamen ni hör ju det är ju underbara namn passar ju två troll som jag och Pär
att bo här <3 
 
 
 
Promenaden fortsatte bort mot hygget och det var magiskt fint när solen var på väg upp över trädtopparna!
 
 
 
 
Solen, rimfrosten, det lilla vita som ligger på backen gör mig så mycket piggare
 
 
 
 
När jag gick från hygget så passerade jag vår lada som jag tycker är otroligt vacker och otroligt gammal.
Åh när solen sken mot den som bara "klack" det till i mig att tänk om, säger bara tänk om vi skulle göra om den till en såndär härlig ni vet "mat-tina-lada-kök-med-skönt-häng-ställe".
Jamen det vore väl nåt det, fast än så länge är Pär lyckligt ovetande om mina drömmar ;-)
 
 
 
Min i dag 45 minuter långa promenad i skogen, ja´ det är länge för att vara mig, så slutade jag med att knata ner till Trollöga. Det är som alltid lika "förtrollande" vackert, det är vykortslikt. Det är bara så synd att den där förbaskade stormen Ivar förstörde så mycket för oss där nere. Men men en vacker dag så ska vi "fli" upp det ordentligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0